SENSE PAGA NINGÚ PAGA

Todos los públicos

AUTOR: Dario Fo

Set actors donen vida als diferents personatges amb jocs d’equívocs que recorden un vodevil contemporani amb moments de participació i proximitat, i jocs inspirats en el clown o la farsa.
Davant uns esdeveniments dramàtics tractats en clau grotesca i a través del mecanisme de la diversió cerca crear la indignació civil i política transformantla i usant la rialla com a alliberament de la repressió.
Fo era un visionari i un gran generador de situacions còmiques a partir d’una realitat incòmode i amb una crítica mordaç de les desigualtats i dels comportaments autoritaris. SENSE PAGA, NINGÚ PAGA! representa un teatre social, popular, i polític… fins i tot èpic segons el mateix Fo arrelat en la més profunda tradició mediterrània, un teatre que beu del bufó i que entronca directament amb la commedia dell’arte
com una joglaria contemporània.

FOTOGRAFIES:

DOSSIER DE L’ESPECTACLE:

CAT: Dossier Sense Paga

CARTELL:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CRÍTIQUES:

SENSE PAGA, NINGÚ PAGA!

Embarassos que no ho són, morts que no ho acaben d’estar, policies per triplicat, lladres morts de gana, proletaris extremistes amb problemes ètics i conviccions relatives amb alternatives, revolució social de supermercat, vaguistes i esquirols d’una crisi d’ombra allargada. Dario Fo en estat pur i en clau de vodevil, delirant, però com sempre font torrencial de material de denúncia per a franctiradors sociopolítics; crític, àcid, incisiu, demolidor amb els poders fàctics, amb el sistema… anarquia. Crònica social i política despietada, des de la broma, la caricatura, la paròdia, la pallassada, però càustica com sempre, com mai. Amb Fo rep tothom, i gaudim tots. I Estudi Zero se l’en duu cap al terreny de la bufonada, la barrabassada, l’embolic dialèctic i l’embull escènic, i es deixa portar pel ritme que marca el mateix text, convenientment adequat i actualitzat, i farcit de moments còmics realment efectius…

Javier Matesanz, Fancultura, 11-03-18

 
COMEDIA EN ESTADO PURO

 …Noventa minutos diseñados para irse de la sonrisa a la carcajada y de paso echarle un vistazo a un duro día a día. Excelente el cuadro final mudo, con personajes protagonistas y secundarios deslizándose atropelladamente sin una dirección clara sobre el escenario en un claro homenaje a las comedias de enredo de Chaplin y Keaton… Unos personajes caricaturescos que darán pie a un sinfín de malentendidos, que provocan una accidentada sucesión de enredos con los que el dramaturgo italiano plantea su implacable crítica social…

Fernando Merino, Diario el Mundo, 18-03-18

 

COMEDIA ÁCRATA
Un texto de Dario Fo, todo un nobel de literatura; sarcástico, incisivo -como todo lo que escribía- demoledor contra el sistema establecido, incluso cruel si se tercia, sirve de base y palanca para la última propuesta de Estudi Zero, recibida con entusiasmo por un Teatre Sans lleno en la función del sábado. Y es que la compañía no defrauda jamás a su público. El vodevil, intenso, algo caótico, la bufonada; ese continuo entrar y salir de personajes hilarantes; unos gags a veces histriónicos, delirantes en ocasiones, eficaces casi siempre, que juegan con el imaginario colectivo, con los guiños a la actualidad (Trump incluido) con los denominadores comunes del humor, fácilmente accesible… este montaje en concreto, se va llenando de engaños más o menos inocentes de tretas y trucos esperados y llevados al límite, de embarazos surrealistas, de persecuciones locas, y también de discurso de clase, de lucha obrera y de sana irreverencia. Todo al servicio de unos intérpretes con oficio… la parodia, la caricatura y la gamberrada encuentran perfecto acomodo en los textos de Fo, que siempre invitan a la soflama anárquica y Estudi Zero ha sabido sacarle jugo…

Rafael Gallego,  Diario de Mallorca, 19-03-18

 

PODER FEMENINO
Teatro a tope para asistir a este trabajo que ha conseguido una respuesta entusiasta del público. Masiva y cómplice… La gente de Sans acierta de pleno en programar esta divertida sátira, Una comedia de enredos, desarrollados con ingenio y adaptados con más ingenio a las peculiaridades del local: idas y venidas, entradas y salidas, transformaciones del policía en guardia civil o incluso suegro, las ventanas virtuales a través de las que divisamos la calle. Un personaje memorable, Antonia, tejiendo la madeja de los despropósitos sin perder el acento coloquial que nos acerca a su realidad como si fuéramos parte de la familia o el vecindario. Comedia acelerada que mantiene el ritmo sin descarrilarse, consiguiendo integrar los muchos nuevos elementos que se van añadiendo a la rocambolesca trama, hasta un final donde se reúnen todos los hilos. Gran desenlace. Una comedia de enredos, desarrollados con ingenio y adaptados con más ingenio a las peculiaridades del local: idas y venidas, entradas y salidas, transformaciones del policía en guardia civil o incluso suegro, las ventanas virtuales a través de las que divisamos la calle… Un personaje memorable, Antonia, tejiendo la madeja de los despropósitos sin perder el acento coloquial que nos acerca a su realidad como si fuéramos parte de la familia o el vecindario… Comedia acelerada que mantiene el ritmo sin descarrilarse, consiguiendo integrar los muchos nuevos elementos que se van añadiendo a la rocambolesca trama, hasta un final donde se reúnen todos los hilos. Gran desenlace.
Emili Gené, Ultima Hora, 24-03-18

Ficha artística

PEPA RAMON - ANTÒNIA, PERE MESTRE - LLUÍS, LOURDES ERROZ - MARGA, DOMINIC HULL - JOAN, JOAN PERE ZUAZAGA - POLICIA NACIONAL,GUÀRDIA CIVIL, ENTERRADOR I PADRÍ, LAURA DALMAU - CAIXERA, GUÀRDIA CIVIL i VEÏNADA, JAUME SASTRE - GUÀRDIA CIVIL i VEÏNAT

Ficha técnica

Vestuari i utillatge: Lourdes Erroz i Estudi Zero Teatre
Espai escènic: Dominic Hull i Estudi Zero Teatre
Il·luminació: Oleg Zahiney
Gestió i Producció: Antònia Beltran, Pepa Ramón i Estudi Zero Teatre
Tècnic llum i so: Oleg Zahiney
Administració i disseny gràfic: Antònia Beltran
Ajudant de Vestuari: Cati Santos
Dramatúrgia i direcció: Pere M. Mestre