Tallers Monogràfics

MASTERCLASS
Expansió del teu artista a través del cos
A càrrec d’Analía Puentes

Dissabte 19 de setembre de 2020
De 10h a 14h
TEATRE SANS

PREU: 40€

 

Com a actriu, creadora i intèrpret practica una rutina d’entrenament per preparar el cos abans d’entrar a l’escena. Des de llavors, utilitzo aquesta eina basada en la respiració, la flexibilitat i l’expansió del moviment, que em permet tenir un cos alerta i energitzat a l’hora de compartir la meva obra artística.

A més de ser actriu de teatre físic, enseny el mètode GYROTONIC® i GYROKINESIS® disciplines que m’han permès desenvolupar aquest escalfament, tant físicament com espiritualment. En aquest sentit, considero que el taller vos servirà per mantenir el teu artista entrenat amb un cos disponible i present.

 

MODALITAT

L’encontre durarà 4 hores. Les activitats es duran a terme de forma col·lectiva, amb una quota limitada. Dirigit a actors, ballarins, músics i artistes de diferents disciplines que tenen ganes de connectar amb el seu cos i creativitat, independentment de l’experiència.

 

RUTINA D’ENTRENAMENT

La masterclass comptarà amb exercicis específics que vos permetran millorar la vostra postura corporal, ampliar la vostra flexibilitat, connectar amb la vostra energia creativa i coordinar la respiració amb el moviment. Després de l’entrenament passarem al joc, a través d’un cos present. Al final compartirem la nostra experiència.

 

 

ANALIA PUENTES

Analía Puentes va començar la seva carrera artística als 18 anys a l’Uruguai al Teatro Circular de Montevideo. Al mateix temps va estudiar la carrera en Ciències de la Comunicació i va treballar durant deu anys en diferents mitjans de comunicació i ràdio, especialitzant-se en cultura (Ràdio Nacional d’Uruguai i Ràdio El Espectador). Es va formar en dansa contemporània amb diferents ballarins i pedagogs de referència del seu país. Al 2014 es va establir a Barcelona per treballar amb la companyia catalana La Fura dels Baus com a actriu i ajudant de direcció a l’espectacle MURS, en el marc del Festival GREC de Barcelona. A part de la seva tasca com a actriu, imparteix tallers per a artistes de diferents disciplines per preparar el cos per a l’entrada a l’escenari. Ha actuat a «Multitud», una creació col·lectiva presentada al festival SALMON de Barcelona. Ha estat creadora i intèrpret del col·lectiu Women Just Dancing (dance-treatro) dirigit per Leilani Weis, realitzant funcions a Irlanda, al Centre Cívic La Barceloneta, Bocanord i residències al centre de creació la Caldera de Barcelona. A Barcelona es va graduar al Laboratori d’Expressió Corporal Dramàtica dirigit per Jessica Walker. També es va formar dins del mètode Keep Moving impartit per la ballarina i educadora catalana Mercedes Boronat. En constant formació, es troba realitzant la Tècnica Meisner a Barcelona amb el seu director Javier Galitó-Cava. A més, integra el col·lectiu de cinema de creació de Chroma Teatre. Ha format part de l’actriu i dramaturga del curtmetratge MA, estrenada a Chroma Teatre el 2020. La seva última peça és «Marie Antoinette» un monòleg de teatre físic de 60 minuts creat al Laboratori de Teatre de Jessica Walker.

 

MASTERCLASS
TEATRE FÍSIC

Entrenament actoral basat en exercicis de Yoshi Oida
per David Martínez

Dissabte 11 d´octubre de 2020
De 10h a 14h
al TEATRE SANS

PREU: 45€

Descomptes: Curs + Funció: 50€


FES-TE PARTISÀ

Monòlegs de
guerrilla

Crearem un espectacle fet de monòlegs que, emboscats, atacaran al públic, perquè es pregunti: qui els envia? qui els diu? d’on surten? on s’amaguen? com capturar-los? Fins on perseguir-los?

PROGRAMA

Tres bales a la recambra

– Què diu el personatge?
  Construcció del text
  LA LLETRA

– Cóm ho diu el personatge?
  Veritat i versemblança.
  LA VEU

– Perquè ho diu el personatge?
   Motivació, voluntat i desig
   L´OBJECTIU      

LA GUERRILLA

Apunta, dispara
i desapareix

Nombre màxim de participants: 10.
Requisits d’accés: És un taller dirigit a gent que estudia i treballa la interpretació i/o la direcció i/o l’escriptura, dramàtica.
Vine i arma LA REVOLTA

Marcelo Katz (Argentina) és professor, actor i intèrpret.

Els objectius del curs són:
1. Gaudir del plaer del joc
2. Convertir el joc en el material escènic
3. Aprendre a tolerar el buit i la «no-organització»
4. Trobar en el cos el material de treball
5. Començar a acceptar-se tal com som

Els continguts del curs són:
– Estat clownesc
– La projecció
– El pèndol
– L’impuls

PREU: 125€/alumne

Descomptes 10% per alumnes de l’escola

INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS 

971 72 71 66 o escola@estudizeroteatre.com


 El treball sobre el buit

LOS ELEMENTOS ESENCIALES DEL DRAMA

EL FUNCIONAMIENTO DEL ESTILO 

Impartit per: Fernando Martínez Monroy

Dies 21, 22 i 24 de setembre

Dimecres i dijous de 18h a 22h i dissabte de 15h a 18h

Idioma: Castellano

Preu: 65€

resized_tallers-apeiron

Descripció: En aquest curs s’estudiarà la morfologia, anatomia i fisiologia del drama, observat com un organisme complex, des d’un punt de vista tècnic, no històric. El referent d’estudi seran precisament les obres considerades, obres mestres, per la seva qualitat i transcendència gràcies al reconeixement que en elles es pot constatar de trets tècnics i temàtics essencials, que transcendeixen en el temps (formes arquetípiques), des Èsquil fins Pinter, Miller, Genet o Beckett. Es tracta d’un curs amb un caràcter predominantment pràctic ja que es proposa que l’alumne desenvolupi habilitats i destreses d’observació, valoració, comprensió, distinció i reconeixement, objectiu que només pot aconseguir-se mitjançant un procés d’aplicació pràctica de conceptes teòrics i eines d’anàlisi , que permeten generar una lectura crítica de les obres estudiades, i per tant, una metodologia per a la comprensió i l’anàlisi dramàtic.

Objectius: En acabar el curs:

    1. L’alumne diferenciarà els conceptes relacionats amb allò dramàtic des de la definició de drama com l’universal, de les formes estilístiques i genèriques com el particular i de l’obra mateixa com l’individual per tal de tenir una visió clara del sistema en què la pròpia obra és generada i que fan possible la Teoria dramàtica.
    1. Mitjançant la reconstrucció del procés creatiu, l’alumne coneixerà els processos intel·lectuals, emotius i espirituals que donen origen a les estructures concretes i abstractes de l’obra dramàtica i que deriven en mecanismes i sistemes (concepció, estil, to-efecte, gènere) susceptibles de ser reconeguts en el drama.
  1. L’alumne reconeixerà en l’estudi del text dramàtic un model d’anàlisi dramàtic íntimament relacionat amb la realitat dels propis textos que li permetrà utilitzar-lo com a eina tant per a la comprensió del procés dialèctic del drama com per a la seva aplicació pràctica en escena.

Temari:

  1. Problemes de mètode: El pensament clar però confús i el pensament clar i distint, en Descartes i el concepte d’estranyament, de Brecht.
    2. La lectura guiada per prejudicis i la lectura de l’objecte des de l’objecte mateix sense intermediaris culturals. Anàlisi de Romeu i Julieta, de William Shakespeare.
    3. L’art com una forma de percepció de la realitat: la Concepció del món.
    4. Dimensions generals de la Concepció del món: L’universal o artístic; l’individual o personal; el particular o cultural o històric: l’obra d’art i el documents històric: Anàlisi comparativa de La llanterna vermella, de Zhang Yimou, 1991 i Roses de tardor, de Jacinto Benavente.
    5. Definició de drama: a) Acció i caràcter (Macbeth); b) Sistema To-efecte: ritme i intensitat; c) Tema (Othello); d) Estructura dialèctica; e) Conflicte; acció dramàtica; f) trama; g) La síntesi dramàtica.
    6. L’estil dramàtic: Formes en què es suscita l’acció: a) el Realisme; b) l’Idealisme (Electra de Sòfocles i Eurípides); c) el Grotesc

LA IMPROVISACIÓN EN EL REALISMO,
Una herramienta para comprender el trabajo del actorImpartit per: Pilar VillanuevaDies 26, 27 i 28 de setembre de 18h a 22hIdioma: Castellano

Preu: 65€

Dirigit a: Estudiants d’actuació, actors, directors, cineastes, dramaturgs, guionistes, improvisadors, i interessats en general en el treball de l’actor i el seu maneig de la tècnica d’improvisació.

Descripció: Aquest curs planteja una revisió dels principis tècnics de la improvisació, així com un entrenament intensiu enfocat a desenvolupar en l’actor algunes habilitats que li permetran assolir improvisacions d’una major qualitat, que puguin per tant, ser-li més útils en l’exploració dels temes propis de l’estudi del realisme.

Objectius: Dotar l’alumne d’una sèrie d’eines que li permetin comprendre, explorar i aplicar els principis de la improvisació teatral en l’estudi de la tècnica d’actuació realista.

Temari:

  1. La Improvisació i els seus principis
  • Què és la improvisació?
  • L’escolta
  • L’acceptació de propostes
  • Desenvolupament d’idees
  1. L’atenció i la percepció
  • La percepció sensorial
  • La percepció cinètica
  • Atenció i concentració
  • Cercles d’atenció (íntim, personal, social)
  • Focus d’atenció
  1. Definició general d’Estil
  •  Concepció del món i Tècnica
  1. L’estil realista
  • Breu descripció dels principis de l’actuació realista
  1. L’estímul i la resposta orgànica
  • La relació
  • La intenció
  • L’acció
  • La reacció
  • El conflicte i el seu desenvolupament
  • La resolució del conflicte
  1. Pràctica: Improvisacions individuals i en parella
INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS AL 971 72 71 66