ESTIGMA PRESENTA LOS PRIMEROS DE EUROPA

LOS PRIMEROS DE EUROPA

CIA. ESTIGMA (Andalusia)

20, 21 i 22 DESEMBRE

Divendres, dissabte 20:30h i diumenge 19h

 

 

Còrdova i Europa no són el mateix. Encara que comparteixin una regió geogràfica, són realitats diferents que la companyia Estigma vol plasmar a l’escenari amb un interessant joc: el d’una parella de ball cordovesa que intenta fer-se amb el títol d’un concurs de ball a Torremolinos. A partir d’aquesta premissa, Els primers d’Europa planteja una sèrie d’interrogants sobre la competitivitat, l’amor fraternal, el talent i, com no, la mateixa Europa.Des de la companyia Estigma sostenen que Els primers d’Europa parla d’alguna cosa universal: «De les guerres íntimes i de l’amor, i de com Europa ens empeny a intentar ser els millors en alguna cosa, en el que sigui. Transitem per l’humor i la teatralitat d’una forma orgànica fins arribar a la ferida, a la debilitat, a l’inevitable fracàs «.Els primers d’Europa planteja si la idea d’Europa és un lloc a on arribar o d’on fugir. L’arquitectura de la dramatúrgia té aparença de late night, el saló d’una casa cordovesa qualsevol és l’espai-pretext de l’acció i alhora l’única realitat dels intèrprets, la seva identitat.

 

LA CRÍTICA HA DIT…

Ayer los que estuvimos viendo Mecenazgo. LOS PRIMEROS DE EUROPA posiblemente no se nos va a olvidar en la vida. Dos hermanos. Nieves y Antonio L. Pedraza. Dos actores sembraos. Una radiografía de nuestro patetismo conformista como miembros de una idea (la de Europa) que desde el prisma de una ciudad como Córdoba, se ve de lejos; chiquita. Porque Europa es el éxito, lo más grande, la comodidad del primer mundo. Y frente a eso está Córdoba, la eterna perdedora, Antonio. Con sus miserias, su provincianismo y sus -aparentemente- pocas ganas de cambiar, Antonio. Quizá para ser los primeros en Europa hay que huir de todo ésto, Antonio, Antonio. De su idiosincrasia pueblerina y religiosa. O quizá cuanto más te alejes de ella, Antonio, más lo entiendas y quieras formar parte de ella y tal vez, cambiarla desde aquí. Porque no sabes formar parte de Europa. Pero sí de Córdoba.

FÉLIX GONZÁLEZ

Qué bien lo pasemos ayer viendo “Los Primeros de Europa” de Estigma Teatro. ¡¡¡¡Qué pedazo de espectáculo!!!! El tiempo se nos pasó volando: Hubo razón profunda (viva la lógica paradójica), no paramos de reir de nuestras bufonescas miserias, cabaret por derecho made in la Unión Europea de Córdoba, amor fraternal de hermanos que lo empapaba todo… y como guinda nos hicieron SALSER+S, nos metiron el espíritu-duende- tumbao de la salsa en el cuerpo, eso lo tengo yo ya para toda la vida. Por eso gracias y más gracias y más gracias por ser personas tan entregadas y tan trabajadoras para el bien de nuestra humanidad ¡¡¡¡Teatro Teatro Teatro!!!!

RÍO MUTEN