MR TRAIN titelles i cinema d’animació


Dies 22, 23 i 24 de novembre
Divendres, dissabte i diumenge a les 19h
Trukitrek (Catalunya)
presenta
MR. TRAIN
Mr. Train és una història plena d’ironia i comicitat que narra la relació entre un ca vagabund i un vell solitari que viu en una estació de tren on mai passa ningú. Una faula poètica que ens parla de la solitud. Està inspirat en el conte Il cane blu, del poeta i guionista italià Tonino Guerra. Un espectacle sense paraules que uneix el teatre de teresetes i el cinema d’animació.
AUTORS: Josep Piris i Lu Pulici
DIRECCIÓ: Josep Piris
TERESETERS: M. Magdalena Mañé, Francisco J. Lozano i Lu Pulici
TÈCNIC: Josep Piris
TÈCNICA EMPRADA: Tereseta humanitzada
DURACIÓ: 55 minuts
EDAT DEL PÚBLIC: familiar a partir de 5 anys.
IDIOMA: sense paraules
LA CRÍTICA HA DIT…
Mr.Train, de Trukitrek, va sorprendre per la seva impecable i virtuosística factura, una obra que combina a la perfecció vídeo d’animació amb titelles en temps real. Poques vegades es veu a l’escenari un producte tan ben acabat com aquest Mr.Train. (…) (…) El Temps en majúscula és el gran protagonista, tal com ens indica el mateix llenguatge emprat, el cinema, una manera de fixar el temps en aquesta reducció a dues dimensions de l’espai, tan propi de la Modernitat, que ho intenta sotmetre tot a l’espai d’una pantalla. El teatre en directe i la materialitat del titella trenquen aquesta reducció de les dues dimensions i li obren forats per on s’hi poden esmunyir nous espais de llibertat.
I és aquest joc entre les dues i les tres dimensions, paral·lel al del contrast entre el temps fixat i el temps lliure, allò que dóna profunditat i aixeca l’obra de Trukitrek a unes interessants altures de reflexió quasi bé ontològica i metafísica, sense sortir de la faula, del joc i del conte infantil. Admirable!
Toni Rumbau, 7 de Maig 2018 (Revista Putxinel.li)