LA POESIA ESCÈNICA DE JOAN BROSSA AMB RRRPRRR!

 ESTUDI ZERO TEATRE

PRESENTA

RRRPRRR! 
basat en la poesia escènica de Joan Brossa

DEL 7 al 16 DE FEBRER

Divendres i dissabtes a les 20:30h i diumenges a les 19h


INTÈRPRETS:
Pepa Ramon, Lourdes Erroz, Pere Mestre, Dominic Hull, Laura Dalmau i Jaume Sastre

MÚSICA ORIGINAL: Oleg Zahiney

DRAMATÚRGIA I DIRECCIÓ: Pere M. Mestre

DURACIÓ: 80 min

IDIOMA: Català

Espectacle per a públic jove i adult

VENDA ENTRADES

 

Espectacle basat en la poesia escènica de Joan Brossa.

A partir d’una de les seves peces RRRPRRR! i juntament amb fragments d’altres peces emblemàtiques del seu enorme bagatge, tenyit d’una reflexió crítica i combativa i una innovació estètica, hem construït un collage brossià.

Jugam amb peces de diferents èpoques des d’accions-espectacle fora de l’escenari esquitxades de post-teatre, entrada de clowns, alguns números de striptease combinats amb màgia de veres i de bromes, el  joc cerimonial, números musicals surrealistes, tot envoltat d’un fregolisme col·lectiu amb més de 60 personatges dins una proposta vital, insòlita i original.

Volem celebrar el seu aniversari acostant la seva obra al públic amb un muntatge de proximitat en format de cafè teatre on les il·lusions, els trucs i el seu particular engany festiu i carnavalesc hi són presents des de l’inici a on brindam tots plegats amb una copa de cava.

 

LA CRÍTICA HA DIT…

Descarado, divertido, bri­llante. Escenas de todo tipo y registro, desde las más elaboradas a las efímeras, desde las densas de texto a las que son un simple chiste visual. Con distintas maneras de resolverse y por tanto de enlazarse. A pesar de tal variedad, la sensa­ción es de coherencia artística. Telones arriba y abajo, juegos de luces (lámparas que se encien­den y apagan), disfraces. Hay prestidigitación, strip tease, sátira. Mucho transformismo, que obliga a los actores a un frenético trabajo de ca­racterización, resuelto con aparente naturalidad. Mucho vestuario para dar cuerpo a un desfile de personajes generados a velocidad de vértigo. Y algunas escenas antológicas, como la del con­cierto para piano y perro o el diálogo entre el ge­neral y el cardenal.

Emili Gené Vila, Ultima Hora, 07-04-2019

Estudi Zero da en la diana aproximándose al artista-poeta-rebelde­loco catalán, a su faceta más surrealista, gamberra, hilarante, coincidiendo con el Centenario de su nacimiento. Rrrprrr! es, efectivamente, lo que pretende: fregolismo puro. Siete cómicos sobre el escenario; siete intérpretes con oficio, metamórficos, carismáticos, que dominan los códigos que proponen y que llenan el escenario de historias independientes, breves gags o relatos que se explican por sí solos; personajes extraños que tocan pianos extraños, que mantienen conversaciones delirantes, que hacen clown del clásico, que se desnudan, que ladran o que recitan peculiares poemas, y números, que filosofan… que crean instantes de lirismo visual, de puro teatro concierto aroma cabaretero, popular y estimulante. ¿Quién mejor que la compañía que reside en el Sans para sacar a Brossa a dar una vuelta? ¿Qué mejor espacio que este para acogerla onomatopeya?

Rafael Gallego, Diario de Mallorca 07-04-2019