UN ENCUENTRO CON MIGUEL HERNÁNDEZ

 

UN ENCUENTRO CON MIGUEL HERNÁNDEZ

TEATRO GUIRIGAI (Extremadura)

8 i 9 Novembre

Dv i Ds 20:30h

Espectacle per a Joves i Adults
Preu: 12€

Un encuentro con Miguel Hernández mostra el recorregut vital d’un jove ple de energia i talent, implicat en la transformació del seu país.

Com mestres d’una cerimònia, tres intèrprets conviden el públic a trobar-se amb els moments vitals de Miguel Hernández: infància, adolescència, primers amors, arribada a Madrid, emoció davant la creació, República, guerra, presó. Els versos de Miguel Hernández i una representativa banda sonora composen la dramatúrgia d’A. Iglesias, que mostra el recorregut vital d’una generació de joves artistes en una època de ansioses transformacions.

Els intèrprets ballen, somien, pateixen, riuen, lluiten, s’enamoren …, creant amb la seva veu i moviment una coreografia d’emocions en estreta relació amb el públic.

Espectacle innovador per la seva concepció escènica; per l’escenografia, una instal·lació plàstica realitzada pels artistes Luis Pablo Gómez Vidal i Maite Álvarez, i per una posada en escena ritual però fresca, plena de vida a on es recullen els versos de Miguel Hernández. 

 

LA CRÍTICA HA DIT…

“Magda Gª-Arenal, Raúl Rodríguez y Jesús Peñas embebidos y ensimismados, decantan los versos del poeta y los escancian con detalle y cuidado, como poseídos por una fuerza mayor, como sirvientes de la palabra, como dueños, valedores y estandartes de la misma durante este hipnótico y hechizado espectáculo.”
Luis de Luis, PERIODISTAS EN ESPAÑOL

 

“Cuarenta poemas, un intenso trabajo actoral, un espacio escénico abierto, una dramaturgia sencilla e inteligente, un juego teatral rico en imágenes, en símbolos y sediento de cercanía y complicidad, una escenografía plástica, sobria y cargada de significación, una buena iluminación y un vestuario y un espacio sonoro acertados, dan forma a una propuesta que nos acerca al poeta, a su palabra y a los momentos más significativos de su vida. Hay momentos hermosos, intensos (“Rosario dinamitera”, “La canción del esposo soldado” o “Eltren de los heri dos”…) hay poemas dibujados por los cuerpos y las voces, hay un universo dramático y hay, sobre todo, mucha vida.”
Joaquín Melguizo, ARTEZBLAI


“Teatro de la emoción, de los sentidos y de la inteligencia con la que Agustín Iglesias ha dirigido este espectáculo.”
Lucio Poves, HOY